fredag 29 maj 2009

Livet leva livet



"Ju mer jag tänker på saken, dess tydligare tycks det mig att livet är till helt enkelt för att levas."
källa: Johann W. Goethe

Och detta är vad han själv lovade oss, det eviga livet.
källa: 1 Johannesbrevet 2:24

Wow, vilken forecast! Att vi fått livet för att leva det och att vi är skapade till evighetsvarelser.
Spännande framtid minst sagt. I går satt jag inne och tittade på allt vatten som kom ner från gråa mörka moln, och jag kände mig lite deppad. Idag skiner solen från en blå himmel och jag känner mig lite deppad… Nej jag skämtar, jag blir så glad när solen skiner. Tänk att en stjärna kan ge oss så mycket nyttigt. Ljus till vår hjärna så att vi tillverkar ”må bra hormon”, D-vitaminer etc. Samtidigt så är för mycket av den inte nyttigt för oss. Det är ju som med choklad, en två bitar mörk choklad höjer serotonin nivån, för mycket höjer ”magnivån” i varje fall i profil *S

Nej nu ska jag fortsätta jobba med min predikan till på söndag då det är Pingst, vad ska den handla om? Jo: Den Helige Ande, eld, andedräkt, olja och duva, jag tycker så mycket om att predika om Den Helige Ande, får be honom hjälpa mig göra en bra predikan.
Ha det bra och kram på dig du vet att jag ….

2 kommentarer:

  1. Hej underbara mamsen :-D hoppas allt e bra med er och tusen tack för *den blå och vita* hihi den var helt enkelt underbar
    En liten fråga bara vad gör man uppe halv 5 på morgonen hrm såg det på min besökslogg hihi....
    Puss och kram Löv u

    SvaraRadera
  2. Har ont i axeln så att man inte kan sova...
    men snart är det op, på onsdag 3 juni, sen ska den bli bättre!

    SvaraRadera