måndag 25 maj 2009

Vänner är bra












Vi har haft några underbara dagar med våra vänner fån Norge. De har ett stort hjärta. Jag o Per skulle leda minnesstunden på en begravning och det visade sig att lokalen inte hade något piano och ingen kunde spela gitarr (ni vet min axel är ju kass f.t). Då ställde Anita upp och följde med oss och spelade, det kallar jag vänner. Vem går frivilligt på begravning till någon man inte känner, speciellt när man är på kortsemester hos vänner!

Vi hade en härlig tur till STHLM, kollade slottet käkade en god lunch på Friday (tack Per), shoppade lite grann mm.
Sedan käkade vi sallad och umgicks med två nyfunna vänner på lördagskvällen det blev sent vi var inte hemma förrän kl 1 på natten. Mitt i allt detta bad vi och Pers allergi blev mycket bättre hans kli i ögonen försvann och har varit borta sedan dess (näsan är lite snuvig än, men det kan ju bero på den förkylning han drabbades av tidigare i veckan). Andra vi bad för fick känna att Jesus var där och rörde vid dem. Det är så bra att detta att vara kristen inte bara är något religiöst på en Gudstjänst, det är man hela tiden.
Idag skiner solen och jag hoppas kunna njuta lite av den!
Kram, jag ber att ni ska få en fin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar