tisdag 5 maj 2009

Nalle Puh's klokheter


Nalle Puh citat

Kan inte låta bli att dela med mig av dessa härliga underfundigheter som min goa dotter Nettan mailade i morse.

- För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig.

- Kanin är begåvad. Och han har Hjärna. Jag antar att det är därför han aldrig begriper någonting.

- När du trillar ner på någon räcker det inte att säga att du inte kunde hjälpa det, när allt kommer omkring kunde han förmodligen inte heller hjälpa att han hamnade under dig

- När du tittar på dina båda tassar, behöver du bara bestämma dig för vilken som är den högra, sedan kan du vara säker på att den andra är den vänstra.

- Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat.

- Alla vill inte, och somliga vill inte, så är det bara.

- Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.

Jag vet inte om du som jag känner igen dig i detta men jag log när jag läste. Ibland är det inte lätt att veta vad som är höger och vänster, ibland blir man ledsen när man tror att ingen lyssnar. Jag har ju skrivit om min axel som vägrar bli frisk och hur mycket vi bett för den det är lätt att tappa modet då. Men i söndags blev jag så uppmuntrad, då fick jag veta att en kvinna vi bett för på en Gudstjänst för några månader sedan och som besvärades av högt blodtryck och måste ta medicin för det. Hon blev helad av Jesus och har varit utan medicin sedan dess. Ge aldrig upp du vet inte vad som finns för bra saker runt hörnet, det vet bara han som kan se hela bilden.

Kram på dig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar