onsdag 13 maj 2009

Intelligenta varelser i universum


"Ibland tror jag att det säkraste bevis för att intelligenta varelser existerar någonstans i universum är att inga av dem försökt kontakta oss."källa: Kalle & Hobbe

Nu är ju detta påstående av en tecknad seriefigur, men bakom pennan finns en tänkande människa som säkert brottas med de existentiella frågorna.
Jag vet att det existerar liv. Gud Fadern, Jesus Kristus hans son, och hjälparen Den Helige Ande. Inkl alla änglavarelser som är myriaders myriader dvs. 10.000X10.000 dvs. 10000 fullsatta globen. Nu svindlar nästan tanken. Utöver detta finns 1 tredjedel av änglarna som föll och blev demoner dvs onda varelser. Alla de här gör sig på olika sätt påminda i våra liv.
Jag har stött på många av dem. Jesus när jag blev kristen (frälst) Gud fadern när jag ber. Den Helige Ande ständigt som min hjälpare i allt. Änglar har jag mött på olika sätt bla när jag körde bensinstopp på min bil fick jag hjälp av en (ja inte en människa utan en äkta ängel). Demonerna har jag mött både i Sverige och i Afrika o ryssland. Ibland blir man attackerad själv ibland får man be med människor som är kontrollerade eller plågade av demoner. Speciellt i de länder där man sysslar mycket med häxkraft och trolldom. Men här i Sverige fick jag be med en kvinna som plågades av att en demon gav henne raseriutbrott. När jag tittade henne i ögat såg jag att hon var blind på det ögat. När vi bett för henne och hon blev fri då var ögat normalt och hon kunde se på det.
Kram på dig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar