lördag 9 maj 2009

Kossor med lugg o platta grodor










Jag o Per var ute på promenad på vår nyupptäckta vandrings led. Det är så ljuvligt vacker för det mesta. En mängd underbara blommor, Gullvivor, vitsippor, någon violett orkidé typ, maskrosor mm mm.
En del av sträckan är som att gå genom en
gammaldags hage. Det finns sniglar (tror det är sådana där franska saker som man kan äta, om man vill, det vill jag inte). Och en jättekonstig liten kolsvart med skal. Kan det vara en mördarsnigel som parat sin med någon snäcka? Naturen är underbart vacker vilken fantasi Gud hade när han skapade. Mmmm jag tror faktiskt han gjorde det, jag menar han är ju Gud! Kram på dig
PS: Om du inte anat det redan kan jag berätta att Per har en ny kamera DS
PS glömde ju berätta om de ursöta vita kossorna med lugg. Vill inte berätta om platta grodor, de verkar vara allergiska mot gummit i bildäcken, för de ser jättekonstiga ut när de varit i kontakt med ett! DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar