torsdag 14 maj 2009

Karius o Baktus

"I varje nytt ögonblick kan en människa ta tag i styråran i sitt liv och påverka sin framtid."
källa: Bengt Stern



Ett bra citat och visst stämmer det, beroende på hur man ser det.

I söndags blev jag attackerad av Karius och Baktus, en smärtsam bekantskap (och dyr). Nu försöker jag få dem att flytta med hjälp av fru Kåvepenin. Nu har jag valet att deppa ihop över att tandvård är så dyrt att det faktiskt är en klassfråga om man kan fixa sina tänder eller ej, jag skulle behöva göra vid mycket och då handlar det inte om tandblekning eller porslinsfasader utan om glädjen att kunna tugga o äta bra.

Samtidigt är jag glad och tacksam att jag genom sjukvården får hjälp md operation av min axel. Men vi måste får igenom en förändring av kostnaden för tandvården i vårt land!



Upp till kamp mot Mammon o Karius o Baktus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar