fredag 8 maj 2009

Inga andra Gudar jämte mig...


Vi är underbart skapade av Guds händer, min själ vet det väl står det i bibeln (Det står en massa bra saker där tycker jag)
Utifrån det och min inte helt inspirerade frukost med proteinpulver, psylliumfrö o linfröolja (för omega3), funderar jag på dagens avgudar som vi alla faller ner och tillber...hm vilka då menar jag?
Jo alla dessa datorredigerade bilder, på affischpelare, i tidningar o på TV, av vackra smala skulpterade människor som vi tror att vi måste se ut som. Gud skapade människan och såg att det var gott. Han är vår far som älskar oss hur kan då vi (inkl mig själv) så lätt luras att vi måste jaga ett skönhetsideal.
Möter både män o kvinnor som mår dåligt och skäms och fokuserar på dieter o bantningspulver i stället för på sin likhet med Jesus.
Men säger någon det är väl bara att träna mer och äta mindre. Det är inte så enkelt, jag tränar, Power Walk, stavgång, joggar. Går på gym där jag kör spinning och styrketräning. Vi äter för det mesta ok försöker hålla GI tanken i val av mat, ändå är det en ständig kamp där kilona vinner över vågens ideal. (plus att jag tränar med Polar tränings/pulsklocka som det inte går att fuska med. Gör jag inte den träning jag ska ha eller får ihop de kalorier jag ska förbränna under en vecka får jag ingen pokal på klockan och den vill jag ju ha, annars är det pinsamt) Min Per tappar magen fort (det är där hans kilo sitter, mina sitter limmade med superlim över allt.) Vill säga som Daniel och hans vänner i Bibeln, Vi vill inte falla ner och tillbe guld statyn av kejsaren. Ändå gör jag det varje gång jag tittar på mig själv och inte tycker om det jag ser.
Kram på dig
(lånade bilden från min goa bonusdotter Stinas blogg)

2 kommentarer:

  1. tror mer och mer på det jag skrev i bloggen om att det bor en k**ing hos mig hahaha
    pussar i miljoner och löv u

    SvaraRadera
  2. Du är fin som du är! Kram Stina

    SvaraRadera