tisdag 19 maj 2009

Skönt


Kolla vilket skönt avslappnat läge, Diza, Karins hund har, så vill jag må

För ett tag sedan lyssnade jag o Per på andakt på radion. Den kvinnliga prästen citerade Buddha o Tove Jansson men inget ur bibeln. Kontentan av vad hon sa: att det var så skönt att tänka på människor som inte kunde ge svar. Bla Dalai Lama som svarat att man inte kunde veta hur det ska gå när det är kris förrän efteråt. I Allers skriver en kåsör, ”alla har 53 problem och när man har löst ett dyker genast ett nytt problem upp.” Hon tycker det är bra att Buddha lär ha sagt så, för då kan hon ha kvar sina favoritproblem.
Jag tycker tvärtom att det faktiskt är skönt att veta att någon kan ge svar. Jesus säger, ”Gör er inga bekymmer”. ”Oroa er inte”, ”inte ens en sparv faller till marken utan att er Fader i himmelen vet det” ”Jag ger en frid som inte världen ger”. "Kom till mig alla som är tyngda av bördor mitt ok är lätt"
Det känns tryggt tycker jag speciellt när så mycket skakar runt om i vår värld.
Kram, jag ber att du ska få en trygg o skön dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar