torsdag 21 maj 2009

True or false






"Allting jag verkligen tycker om är antingen omoraliskt, olagligt eller fettbildande."källa: Alexander Woolcott

Log lite när jag läste detta citat, det ligger ganska mycket i det, living on the edge, vi människor är så. Eller är det bara så att vi tror att dessa saker är mer kul och annat är tråkigt?
Jag och många med mig trodde (eller tror) att det blir tråkigt att vara kristen för då får man inte göra vad man vill vilket innebär att man inte får göra något kul.

Jag o Per tycker båda att vi aldrig haft så spännande liv som sedan vi blev kristna. (Per står här och läser och nickar instämmande!) Vi har rest till spännande länder, mött spännande människor. Vi har bett för sjuka som blivit helade, från dövhet, cancer, blindhet, barnlöshet, migrän, hälsporrar, allergi mm mm. Vi har bett för människor som betett sig som i Exorcisten eller människor som haft det som i Poltergeist i sina hem. När nu ljuger du nog Ewa, eller i varje fall fantiserar. Inte alls det man spelar in och gör skräckfilm av finns i verkligheten. Onda andar och annat skräp. Men med hjälp av Jesus kan man kasta bor sådant och friden kommer till människors liv eller hem igen. Det är också spännande och skrämmande när man står i olika situationer som man mänskligt sett inte kan klara av och den enda utväg man har är att ropa på hjälp till Gud, bla. en gång när jag kört bensinstopp fick jag hjälp av en ängel. Alltså det är ur spännande att vara Kristen. Tror du inte på mig, give it a try… och du kommer att få se själv.

PS: Denna gång får du se några bilder från mitt jobb, (jag har inte klippt mig bara satt en liten hästsvans) DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar